Taş Dengeleme Sanatı


Taş dengeleme sanatı ile ilk olarak Kanadalı sanatçı Micheal Grab’ın vidyosunu izleyerek tanıştım. Kesin fotoşoptur, taşların arasına yapıştırıcı sürüyor abi gibi inanmama hallerini geçtikten sonra ilk izlenimim büyülenmek oldu. Sonra fotoğraflarına baktım. Gerçekten sanat eserleri. Fotoğraflarına ve videolarına yeterince baktıktan sonra kendim denemeye karar verdim. Tabi her uzman kişinin aşırı zor işleri sanki dünyanın en kolay işiymiş gibi aksettirmesi Micheal’de de vardı. Göründüğü kadar kolay değilmiş. İlk kemeri arkadaşım Ömerle sahilde inşa ettik. Sonra evde küçük taş kemerlerle devam ettim.

mini kemer
mini kemer
arkadaki ayaklar kardeşimin, bu eserimi ona adıyorum.
arkadaki ayaklar kardeşimin, bu eserimi ona adıyorum.

Romalıların ki kadar büyük ve etkileyici olmasa da inşa ettiğim kemerler motivasyonumu kuvvetlendirdi. Yaptıktan sonra fotoğraflarını çekip oldukları gibi bıraktım. Sonra biraz daha büyüklerini yapmaya giriştim. Hepsinin zorlukları ayrı tabi.

tasları netlesem iyi olcakmış
taşları netlesem iyi olcakmış
çam ağaçları ve çiçeklerin arasında bir taş kemer
çam ağaçları ve çiçeklerin arasında bir taş kemer

Şimdiye kadar hep kemer üzerine çalıştım. Nispeten daha kolay ve eğlenceli. Bazıları çok sağlam oldu, bazıları ise dengesiz, üflesen yıkılacak gibi.

göknar ağaçları ve taş dengeleme
göknar ağaçları ve taş dengeleme

En son olarak da kedi kafasına benzettiğim çalışmamı paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi 3 noktadan bir düzlem geçiyor. 3 ayaklı bir sehpa her şekilde sallanmadan dengede durabiliyor. Aynı şekilde taşların bir birine değen yüzeyleri ne kadar küçük olursa olsun 3 denge noktasını bulunca şaşırtıcı bir şekilde sabit durabiliyor. Bu noktayı bulmak için küçük küçük döndürmeler ve kaydırmalar yaptım. Yeteri kadar zaman geçtikten sonra doğru açı ve pozisyonu yakalıyor insan.

kedi kafası
kedi kafası

Çalışmalarımı gösterdiğim kişilerin tepkileri farklı farklıydı. Kimisi “Aaa ne güzel lan” derken kimisi “ne kadar boş iş” dedi. Haklıydı da, gerçekten boş iş. Boş adam işi daha doğrusu. Yaptığımız hangi iş ne kadar dolu sorusunu sorabiliriz burada. Cevabı olanlar yorum bırakabilir. Ancak bunları yaparken dünyada sadece kendim, taşlar ve yer çekimi oluyor. Bir nevi meditasyon ve kendimi bulma çabası. Bir kaç kişi birlikte yapınca da eğlenceli oluyor. Senkronizasyon ve uyum lazım. Bence siz de deneyin. Son olarak bu işi profesyonel olarak yapan insanların çalışmalarına buradan ve buradan erişebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

