10 Agustos Cumhurbaskanligi Secimleri ve Super Dolunay


Bu yaziyi yazarken turkce klavyem yoktu ve malesef yazinin ilerleyen bolumlerinde turkce karakter goremeyeceksiniz. Bir yazi okurken turkce karakter gorememeye tahammul edemeyen arkadaslar tam su anda bu yaziyi okumayi biraksin ve bundan once ne yaptiysa onu yapmaya devam etsin.

Uyarimi yaptiktan sonra gunu ozetleyen 2 fotograf paylasmak isterdim. Ancak sadece tek fotograf paylasabilecegim. Cunku, 10 agustos gununu benim icin gercek anlamda ifade eden 2 goruntuden sadece 1 tanesinin fotografini cektim. Diger an benim icin fotografini cekerek bozamayacagim bir andi. Bu yuzden fotografini cekip sizinle paylasmaktansa, goruntunun retinamdaki hucrelerin rodopsinlerini indirgeyerek sinir hucrelerime ilettigi elektro kimyasal tepkimelerin beynimdeki yansimalarini hissetmeyi tercih ettim. Kusra bakmayin, ya da bakarsaniz bakin. Bakarsaniz ekime, bakmazsaniz kasima kadar yolu var. Forograf asagida:

secim pusulasi ve diger seyler

Bu fotografi aslinda 16 agustos tarihinde cektim. Ancak bu gorsel bana 10 agustosu hatirlatiyor. o tarifte oy kullanmaya yakinlardaki bir ilkokula gittim. sandigimi ve sirami ogrenmek zor olmadi. pusulami alip kabine girdim. fotografta gordugunuz resimli oy pusulasini alip cebime attiktan sonra, zarfin icine yanimdaki herhangi bir kagit parcasini tikistirdim. tam bu anda kabinin disindan, 3 sandik gorevlisinden biri:

– Nabiyosun orda!?

demez mi? en basta bi irkildim. Normal sartlar altinda (NSA) oy kullanirken sizi kimseciklerin gormemesi icin aliminyum boru ve plastik perdelerden yapilmis kabin tadinda bir alana girerek, elinize tutusturduklari o lanet “TERCIH” muhrunu fotografta gormus oldugunuz sahsiyetlerin altindaki dairenin icine basmalisiniz. Fakat ben o an NSA’da yapilmasi gereken bir tavir sergilemiyordum. Turkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bana bilmem kacinci Cumhurbaskanligi Secimleri’nde oy kullanmak icin verdigi oy pusulasini cebime indiriyordum. Bir oncekinlerini de cebime indirmistim ancak onlar ne cumhurbaskanligi secimleriydi ne de yetkili kisilerden birisi bana bu soruyu yoneltiyordu. Daha once karsilasmadigim olaylar karsisinda ne yapacagimi bilemem ben. Bir anda telasa dusup:

– Bilmem, nabiyorum?

diye, tamamen sacma ve sapan bir cevap verdim. Yaptigim seyin kimilerine gore ayip, illegal, bagislanamaz vs. tadinda bir hareket oldugunun farkindaydim. Sadece biraz olsun zaman kazanabilmek icin, soruya soruyla cevap verip agzimdan kacirdim. Ancak ne yaptigim kabak gibi ortadaydi ve ben oy pusulasini cebe indirmistim. Iclerinden bir tanesi takim elbise giymemis olsaydi belki digerlerinden farkli oldugu icin ona oy verebilirdim. Kucukken babam kagida 4 farkli cisim cizer ve icleriden farkli olani bulmami isterdi. Bazen iclerinden hangisinin farkli oldugu konusunda anlasamasak da iclerinden hangisinin farkli oldugunu kendimizce ayirt edebiliyorduk. Tercih etmemi istenen seyler bu sefer cisim yerine kisiler. Cumhurbaskani olacaklar. Olsunlar. Zaten ben oy kullanmasam da kimin cumhurbaskani olacagi belli. Bir kere cumhurbaskanina cok yaklasmistim. Gercekten cok… Bunu ilerleyen bolumlerde baska bir yazimda anlatacagim. Reklam bile yaparim. merak ettiyseniz, bekleyin.

Sonra, zarfi katladim ve kendimden emin adimlarla sandigin onune gelerek:

-Oy kullaniyorum.

dedim ve zarfi attim. Oradaki gorevlilerden hic birisi bir sey soylemedi. Sanirim benim secme hakkima mudahale falan etmek istemediler. Nasil olsa meraklarini yarim saat sonra sandiklari actiklarinda gidereceklerdi, onemsemedim. Yurudum, gittim. Bisikletime bindim ve super dolunayin yukselisini gorebilecegim bir yer bulmak icin pedal cevirdim.

Bir Cevap Yazın

