Bitki Parazitlerinden Doğal Kurtulma Yolları


Konuyla ilgili bundan sonra daha kapsamlı bir yazı yazdım. İlgilenenler tıklasın:.

Son bir haftadır domates bitkisini üstünde beyaz kanatlı böcekler belirmeye başladı. Aşağıdaki fotoğrafta kırmızı yuvarlak içine aldım:

Bu böceklerin ne olduğuna dair hiç bir fikrim yok. Aşağıdaki iki fooğrafta yakınlaştırılmış halleri mevcut.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Bitkiye zarar veriyorlarmış gibi geldi bana. Bunları doğal yoldan uzaklaştırabilmek için ufak bir araştırma yaptım ve bir kaç yöntem buldum.

Bunlardan birincisi ve bence en etkilisi, sağdan soldan uğur böceği toplayıp bitkinin üzerine salmak. Fakat ben uğur böceği bulamadığım için, bitki parazitlerini kaçırttığı söylenen bir karışım denemeye karar verdim. Bir çay kaşığı sıvı yağ ve sarı kantaron özlü sıvı zeytinyağı sabununu aşağıda resimde gördüğünüz fısfısın içinde suda çözdüm.bitki parazitleri

Bu formülün gerçekten işe yarayıp yaramadığını anlamak için böceklenen domateslerden bir tanesine karışımı püskürtmedim. Karışımının işe yarayıp yaramadığını henüz bilmiyorum.

2 comments

Bir Cevap Yazın

