Bir Çileğin Hikayesi


Bir kaç hafta önce aldığım fotoğraf makinesiyle neler yapabildiğimi görmek için “stop-motion” tekniğiyle kısa bir film yapmak istedim. Daha önce hiç bu tarz işlere bulaşmadığım için, ilk etaplar sıkıntılı geçti. Ama sonunda ortaya güzel bir şeyler çıktı diye düşünüyorum.

İlgilenenler için yapım aşamasından biraz bahsetmek istiyorum. 47 saniye süren hareketli görüntülerin tamamı için toplamda 174 fotoğraf çektim. Yani saniyede yaklaşık 3.6 kare görüyorsunuz. Başlangıcındaki animasyonlar için, Ubuntu Software Center’da bulabileceğiniz Blender programını kullandım. Fotoğrafları ekleyip çıkarmak, müzik ve diğer bütün düzenleme işlerini ise, son derece kolay ve kullanışlı OpenShot Video Edior’de yaptım.

çilek fideleri

 Bu ilk kısımda, sadece cisimlerin yerlerini çok az bir miktarda değiştirerek fotoğraf çekim. Fakat devamında, çileklerin büyümesini 1-2 ay boyunca her gün 2-3 fotoğraf çekerek gözlemlemek istiyorum. Başrolü çilek bitkisine vermemin sebebi olarak, hızlı büyümesini gösterebilirim. Bir gün geçse bile, yeni fırlattığı fideciklerin büyümesi farkediliyor. Ayrıca, meyve oluşumunu çekmek için sabırsızlanıyorum. Çiçek açmasından meyvenin tam büyüklüğe ulaşmasına kadar yaklaşık 2 hafta zaman geçiyor. Ancak ne yazık ki, aşırı sıcaklardan yukarıda görmüş olduğunuz bebek çilek öldü. Filmde gördüğünüz 12 saksıdan sadece 3-4 tanesi belki kurtulur. O yüzden devamını ne zaman çekebilirim bilemiyorum.

6 comments

  1. gercekten basarili bir film olmus. hikayenin devamini heyecanla bekliyorum. bebek cilegin olmesine de cok uzuldum.

  2. Gayet güzel olmuş. Öldü sandığın çilekleri sulamaya devam edip konuştuğunda canlanabiliyor. Hala canlanmıyorsa dokunarak konuşmayı dene.
    Devamının daha başarılı bir çekim olacağına inanıyorum. (Tornavidanın kendiliğinden hareket etmesine bayıldım).

Bir Cevap Yazın

