Sütlü İrmik Tatlısı


        Merhaba arkadaşlar;

        Tatlı yapmayı hep sevmişimdir. Verdiğim tariflerden sütlü tatlıları daha çok sevdiğim izlenimi çıkabilir, fakat yanılmasın. Her türlü tatlıyı, ayırt etmeden yerim 🙂 Siz de takdir edersiniz ki, özellikle olumlu geri-dönüşler alınca daha da istekli ve özenli yapılıyor her iş. Şimdi sizlere hafta sonu yaptığım sütlü irmik tatlısının tarifini vereceğim. Portakallısını yapmayı denedim ama çok hoşuma gitmedi. Portakal suyu, irmikle kaynayınca çok hoş bir kıvam oluşmuyormuş 🙂

Resimde görünenen, sütlü irmik tatlısının en sade şeklidir. Sadece irmik, süt ve tarçın kullanılır. Ama ben kakao ve bisküvi eklemeyi seviyorum. Üstüne krem şanti yada meyve parçaçıklı jöleler de ekleyebilirsiniz. Bundan sonrası tamamen sizin damak tadınıza ve yaratıcılığınıza kalmış;) Gerekli malzemelerle başlayalım:

Malzemeler:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı irmik (yada 9 yemek kaşığı)
  • 1 su bardağı şeker (şekerli sevenler 1.5 yapabilir)
  • Şekerli vanilin
  • Bir yemek kaşığından az tereyağ (olmasa kimse üzülmez)
  • Tarçın
  • Kakao
  • Bisküvi (Petibör kullanabilirsiniz, ben kakaolu tercih ediyorum)

Yapılışı:

Süt, irmik, şeker, vanilini bir tencereye koyup kısık ateşte azar azar karıştırarak pişirelim. Kıvam almaya başlayınca tereyağını ve tarçını ekleyelim (ben üstünde değil içinde seviyorum tarçını). Ufak ufak fokurdamaya başlayınca altını kapatıp 1 dakika soğumaya bırakalım. Sütlü irmik tatlısın yarısını kaba koyup düzgünce yaydıktan sonra, kalan yarısını kakao ile karıştıralım. İyice çırpıp homojen bir şekilde dağılsın. Sütle ıslattığımız bisküvileri beyaz kısmın üstüne dizelim ve kakaolu kısmı yayalım. Soğuduktan sonra cam kabı ters çevirmek suretiyle servise hazırlayalım. Gene üstüne, tarçın ve kakao koyabiliriz.

Afiyet olsun

Bir Cevap Yazın

