Mendeley Baglantı Hatası


3 gün önce bilgisayarıma format atıp Ubuntu kurdum ve herkese tavsiye ediyorum. Neden bu kadar süredir Windows’a takılıp kalmışım hayret ettim. Kısa bir süre sonra, ev arkadaşım Levent’in bilgisayarına da Ubuntu kuracağım ve yaptığım işlemleri resimli olarak anlatmayı düşünüyorum.

Yeni işletim sistemime gerekli programları yüklerken Mendeley‘i atlayamazdım. Bilmeyenler için kısaca bahsedeyim: Mendeley, EndNote gibi bir referans kontrol programıdır. Fakat bedava olması ve benzer programlardan daha fazla özelliği olması en cazip özelliklerindendir. Neyse Mendeley’i kurduktan sonra çalıştırdığımda, internete bağlı olmama rağmen “To join Mendeley, please connect to the internet” hatasıyla karşılaştım. Bu sanırım sık görülen bir hata ve çözümü için bir kütüphane yüklemek gerekiyor. Tek yapmanız gereken terminali açıp screenshot’ta olduğu gibi:

To join Mendeley, please connect to the internet

$ sudo apt-get install libqt4-webkit

yazmak. Bu arada belirteyim, işletim sistemim Ubuntu 11.10.

Bir Cevap Yazın

